BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 27, 2013

keadaan yang x pasti !!

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI..

ASSALAMUALAIKUM...


x taw kenapa,.. seakan2 dah tau apa bakal jadi atau... sekadar mengagak atau lebih tepat lagi terkejut sama ada benar2 berada di alam mimpi atau realiti..lebih tepat, kenyataan??  huh,.. setelah sekian lama aku belajar berdiri untuk lebih kuat dan terima kenyataan,.. dan benar2 mengandaikan yang DIA xakan kembali... yea,.. dia,..

dia yang aku harap,.. yang juga menghancurkan segalanya..

masa dah pon berlalu,.. setiap tindakan dah aku buat dengan alasan yang aku sendiri pon x pasti,..
sama ada benar2 iklas atau berlari untuk elak lihat kenyataan yang menyakitkan atau ...

betul,.. kita adalah manusia yang sememangnya xkan pernah tau apa akan jadi pada masa depan!
dan pada setiap satu tindakan dan keputusan yang dah buat mungkin ada kebaikan yang kita sendiri xnampak dalam masa terdekat ni,..

aku sebagai manusia biasa yang penuh dengan kekurangan itu sedang mencari jawapan yang pasti dalam kesamaran cahaya atau gelap yang aku sendiri xpasti...

lari..? dah penat cuba lari sejauh2nya,.. tapi x pasti apa sebab yang membuatkan aku berhenti berlari dan toleh ke belakang.. dan aku sendiri x pasti sama ada aku akan terus menoleh atau terus berjalan kedepan atau.... berpatah balik??

ni la yang dinamakan kehidupan,.. xpasti sama ada nak letakkan sebagai kejam atau adil...
dan xpasti jugak hati ni betul2 redha atau sekadar diluahkan untuk ...

melangkah ke luar,.. menghirup ketenangan dan cuba mencari apa yang hilang..
sama ada mahu bertindak kuat atau lemah aku pon x pasti..
terasa ada yang memanggil melalui samaran cahaya yang cantik.. dan..
BULAN...
bulan malamni seakan2 penuh dengan sempurna,.. cantik...
cahaya yang sangat menarik, xpasti dia menarik aku sahaja atau ada orang lain pon seperti aku..

sebentar tadi,.. jantung yang berdegup normal tiba2 terhenti untuk beberapa ketika,..
terkejut..barang kali,.. apa yang dirasakan.? berharap atau entahlah... xpasti

YA Allah yang Maha Besar lagi Maha Mengetahui,.. jauhkan dia dari aku sekiranya dia bukan untuk aku,.. dan sebaliknya, hanya engkau yang maha mengetahui apa2 .. wallahualam,..

---> sy terima awk seadanya baik buruknya awk,.. kita merancang dan dia menentukan, terima kasih sudi hadir. insyaallah... sy berusaha untuk xgoyah! <-----

REDHA DENGAN KEKECEWAAN,
REDHA DENGAN KEGAGALAN,
REDHA HATI DILUKAI,
REDHA JIWA SENGSARA.. DEMI CINTA
REDHA MELEPAS DIA BAHAGIA DENGAN CARANYA..

" berikan kekuatan padaku kerana keredhaan itu yang aku x mampu "

" maha suci Allah dan segala puji bagi Allah, tiada tuhan selain Allah dan Allah Maha besar. "




--- norhidayah torlan---




suke??? like n komen terus k..

No comments:

Post a Comment